See veebileht kasutab küpsiseid (cookies). Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt.

Nõustun
Pumbad

16.04.2018

Mida toob endaga kaasa biokütustele üleminek?

Euroopa Liidu soov vähendada transpordisektoris õhku paisatavaid heitgaase toob alates 1. maist 2018 Eesti kõikidele kütusemüüjatele kohustuse müüa biokütuseid. Circle K mootorikütuste kategooriajuht Ivo Popp selgitab, mis on biokütus ning kuidas see tarbija kütusekulule ja rahakotile mõjub.

„Kui seni on Eesti kütusemüüjaid müünud tavalisi ehk 100% fossiilseid mootorikütuseid, siis alates esimesest maist on kütusemüüjatel kohustus pakkuda mootorikütuseid, mis sisaldavad teatud osakaalus biokütust. Viimane on taastuvatest looduslikest allikatest  valmistatud mootorikütus – bensiini puhul etanool ja diislikütuse puhul biodiislikütus,“ selgitas Popp.

Sõltuvalt kütusemüüja olemasolevatest varudest toimub biokütustele üleminek maikuu jooksul. Kuna biokütuste tootmine on kulukam kui 100% fossiilsete kütuste tootmine, ootab autojuhte ees mootorikütuse pisike hinnatõus. „Nii bensiini kui ka diislikütuse hind suureneb kuni paari sendi võrra,“ ütles Popp.

Käesoleval aastal jääb biokütuste osakaal mootorikütustes minimaalseks – Circle K müüdavas 95 mootoribensiinis hakkab olema 5 protsenti bioetanooli, ülejäänu moodustab tavapärane fossiilset päritolu bensiin. Diislikütuses hakkab biodiislikütuse osakaal olema kütuse kogumahust 3,5%. Autojuhid ei pea muudatusele suur tähelepanu pöörama, kuna sellise mahuprotsendiga biokütuse lisamine on vastuvõetav kõikidele senistele automootoritele.

„Kuna biokütuse osakaal bensiinis ja diislikütuses jääb alla 5%, siis on nad kõikidele automootoritele täiesti ohutud ja biokütuste kasutamisel enda auto pärast muret tundma ei pea“ kinnitas Popp.
98 mootoribensiinile biokomponendi lisamise kohustust ei tule ja see kütus jääb Circle K-s täielikult fossiilseks.
„Bensiinimootoriga autoomanikud, kes soovivad ka edaspidi senise tavapärase fossiilse kütusega sõita, saavad seda teha Circle K 98 milesPLUS mootorikütusega, mis ei hakka biokomponenti sisaldama,” ütles Popp.

“Praeguse info kohaselt tuleb juba järgmisel ehk 2019. aastal muudatus, kus mootoribensiin 95 peab hakkama sisaldama 10% etanooli, mis vanematele automootoritele enam ei sobi, seega tuleb selliste autode omanikel edaspidi 98 mootoribensiiniga sõitma hakata.”

Küll jäävad edaspidigi Circle K mootorikütused sisaldama miles lisaaineid, mille tulemusena on võimalik säästa kütusekuludelt kuni 3% ja automootor on puhtam.

Biokütuste tulek:

1. Eestis muutuvad biokütused kohustuslikuks kõikidele kütusemüüjatele alates 01.05.2018
2. Circle K 95 mootoribensiinis ja diislikütuses hakkab biokütuse osakaal olema mahuprotsentides väiksem kui 5%, mis tähendab et need mootorikütused sobivad kõikidele automootoritele.
3. Kuna biokütuste tootmine on kulukam, toob biokütustele üleminek kaasa kuni paarisendise hinnatõusu.
Sule

Muuda keel