See veebileht kasutab küpsiseid (cookies). Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt.

Nõustun
Talvine ja suvine diislikütus
Kvaliteedinõuded diislikütusele

Eestis diislikütusele esitatavaid kvaliteedinõudeid reguleeriv standard sätestab

Suvisel perioodil on lubatud Eestis müüa suvist diislikütust hangumispunktiga vähemalt -5°C. Alates 1. detsembrist tuleb müüa aga talvist diislikütust hangumispunktiga vähemalt -26°C ja hägustumispunktiga -16°C.

Eesti vedelkütuseseadus lubab müüa talvisel perioodil ka suvist diislikütust, kui see on tarbijale arusaadavalt tähistatud.
Näitajaks, millega iseloomustatakse diislikütuse võimet külmale vastu pidada, on hägustumispunkt ehk temperatuur, mille juures tekivad kütuses esimesed parafiinikristallid. Teiseks sarnaseks näitajaks on külmfiltri ummistumispunkt – temperatuur, mille juures on parafiinikristalle nii palju, et need ummistavad sõiduki kütusefiltrid.

Parafiinisisaldus diislikütuses on samas oluline, sest see tõstab tsetaaniarvu. Kuna suvises diislikütuses on parafiine rohkem, siis on suvise diislikütuse tihedus kõrgem. Talvine diislikütus küll ei hangu külmadel temperatuuridel, kuid tema tihedus on veidi madalam ja voolavus madalatel temparatuuridel parem.

Ekspluatatsiooniliselt ei ole kliendil võimalik talvel hanguma hakanud suvist diislikütust "parandada", tankides juurde talvist diislikütust, kuna talvine diislikütus ei ole võimeline juba moodustunud parafiinihelbekesi lahustama. Parafiini saab lahustada vaid diislikütust soojendades, näiteks autoga sooja ruumi sõites kuid kui see võimalus puudub, tuleks suvine diislikütus paagist eemaldada, kütusefilter vahetada ning seejärel tankida talvist diislikütust.

Sule

Muuda keel